ورود |عضويت پنج شنبه 30 فروردین ماه 1403
شرح خبر
1398/07/25

جلسه پهنه بندی


برگزاری جلسه توجیهی ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی در شهرستان اصفهان

به گزارش روابط عمومی شهرستان اصفهان، جلسه هماهنگي و توجيهي سامانه جامع پهنه بندي و مديريت داده هاي كشاورزي كه روز دوشنبه مورخ 98/7/22 بندی در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با حضور مدير و معاون فني اجرائي شهرستان، رئيس و كارشناس اداره آمارو فناوري اطلاعات سازمان، رئيس وكارشناسان مديريت،رؤساي مراكز و كارشناسان مسئول پهنه شهرستان اصفهان برگزارگرديد.

این جلسه جهت بررسی مسائل و مشکلات و وضعیت ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان برگزار گردید. مدیرمحترم شهرستان از راه اندازی سامانه توزیع کود شیمیائی که توسط کارشناسان ادارات طرح و برنامه و تولیدات گیاهی شهرستان و همکاری اداره آمار و فناوری سازمان ایجاد و به مرحله بهره برداری رسیده خبردادند و خاطر نشان ساختند میزان خطا و سوءاستفاده در این سامانه به حداقل خواهد رسید.

سپس رئیس و کارشناس اداره آمار و فناوری از و ضعیت ثبت اطلاعات شهرستان اصفهان در سامانه جامع پهنه بندی گزارشی ارائه داده و ثبت میزان سطح برداشت و تولید قطعی محصولات زراعی را ضروری دانستند.

در ادامه معاون محترم اجرائی ، رؤسا و کارشناسان مسئول پهنه مراکز مسائل و مشکلات مرتبط با سامانه را بیان نموده و مقررگردید علاوه بر اینکه کل سطح زیر کشت محصول در سامانه درج میگردد میزان سطح برداشت و تولید قطعی نیز در فرصت مقرر ثبت گردد. در غیر این صورت در گزارش گیریها میزان تولید قطعی و سطح برداشت بسیار کمتر گزارش میگردد.

همچنین توزیع نهاده ها و خصوصاً کود شیمیایی جهت مراکز جهاد کشاورزی براساس مساحت کشت محصول وبه میزان اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع پهنه بندی صورت گیرد و لذا ضروری است ترتیبی اتخاذ گردد  با شروع سال زراعی جدید حداکثر ثبت اطلاعات تخصصی بهره برداران انجام گیرد. در ادامه آقای فراتی کارشناس اداره آمار و فناوری سازمان گفت: با عنایت به اینکه ماژول سبزی و صیفی در سامانه در سال زراعی گذشته جهت ثبت اطلاعات سه محصول سیب زمینی ، پیاز و گوجه فرنگی راه اندازی شده و آمار تولید شهرستان بر اساس میزان ثبت اطلاعات تعیین می گردد ،کارشناسان مسئول پهنه نسبت به تکمیل اطلاعات مربوطه اقدام نمایند.

در پایان آقای صادقی اعلام نمودند: با توجه به کمبود نیرو در اکثر قریب به اتفاق مراکز و تعدد وظایف محوله به کارشناسان مسئول پهنه امکان همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از طریق طرح کارورزی بررسی تا از وجود فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در ثبت اطلاعات در سامانه بهره گرفته شود.

شايان ذكر است در اين جلسه مصوب گرديد توزيع نهاده ها و خصوصاً كود شيميايي جهت مراكز جهاد كشاورزي براساس مساحت كشت محصول و به ميزان اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع پهنه بندي صورت گيرد و لذا ضروري است ترتيبي اتخاذ گردد  با شروع سال زراعي جديد حداكثر ثبت اطلاعات تخصصي بهره برداران توسط مروجين پهنه انجام گيرد.

 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما در مورد این پرتال چیست؟

 

تعداد جوابها : 6387

عالی : 90%
خوب : 0%
متوسط : 1%
ضعیف : 9%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 277
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 277

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 7027940
Visitors بازديد هاي امروز: 2712
Visitors بازديد هاي ديروز: 2220
Copyright (c) 1403/01/30 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا