ورود |عضويت جمعه 10 فروردین ماه 1403
شرح خبر
1396/07/29

تولید بیش از 30 تن گوشت بوقلمون در روستای برزآباد


تولید بیش از 30 تن گوشت بوقلمون در روستای برزآباد منطقه تودشک کوهپایه          

سایه خشکسالی بر روستای برزآباد کوهپایه هم تاریکی انداخته و تنها قنات تأمین آب را کاملاً خشکانده است ، روستایی که روزی کشاورزانش با کار و تلاش و کشاورزی در سال بیش از 100 میلیون تومان گردش مالی داشتند . در همین شرایط دشوار آقای مسعود صفری یکی از جوانان روستا به همراه پدرش سعی کردند با استفاده از حداقل فضا و امکانات با پرورش بزرگ‌ترین پرنده خانگی درآمدزایی کنند و روستایشان را سرپا نگه‌ دارند . مسعود صفری این جوان کارآفرین ؛ سالن و امکانات لازم را در منزل روستایی خود فراهم کرد و کار را با 300 جوجه بوقلمون شروع کرد و در حال حاضر 600 تا 1000 بوقلمون پرورش میدهد . این جوان کارآفرین میگوید :  با توکل به خدا و روحیه انقلابی می‌توان به جنگ مشکلات رفت ، بنابر این با توجه به اینکه قنات روستا خشک شد ، من و خانواده‌ام در تلاش بودیم فعالیتی درآمدزا را جایگزین کشاورزی کنیم که نیاز آبی کمی داشته باشد . وی با اشاره به شروع فعالیت خود افزود : به این ترتیب با تحقیقات و آموزش‌های مرکز جهاد کشاورزی کوهپایه ؛ پرورش بوقلمون را راه‌اندازی کردیم . صفری با بیان اینکه بوقلمون در مقایسه با گوسفند و دام‌های دیگر آب کمتری مصرف می‌کند ، گفت : جهاد کشاورزی هم در راستای تحقق اقتصاد مقامتی ما را حمایت کرد و وام 30 میلیون تومانی اشتغال خانگی را در اختیارمان قرار داد .

همچنین آقای احمدی مسئول جهادکشاورزی کوهپایه توضیح دادند که معمولاً  4 ماه طول می‌کشد تا این پرنده به وزن ایده‌آل 15 تا 25 کیلوگرم برسد و درآمدزایی از طریق کشتار این پرنده داشته باشد و در واقع پرورش بوقلمون طرحی زودبازده و کاملا به صرفه اقتصادی میباشد . وی درباره پرورش بوقلمون و تغذیه این پرنده سنگین وزن خانگی ؛ گفت: آناتومی و ساختار بدنی این پرنده به صورتی است که استفاده از هورمون سبب فلج شدن آن می‌شود ، به همین دلیل در پرورش بوقلمون گوشتی ، از هورمون استفاده نمی‌شود . بوقلمون حدود 65 درصد گوشت سفید و 35 درصد گوشت قرمز دارد و پروتئین و فسفر موجود در گوشت آن حتی از ماهی و میگو هم بیشتر است .

آقای احمدی در ادامه گفتند : سرانه مصرف گوشت بوقلمون در ایران فقط 350 گرم است ، درحالی‌که سرانه مصرف گوشت بوقلمون در آمریکا 7 کیلوگرم است که لازم است با ترویج و فرهنگ‌سازی سرانه مصرف این گوشت را در کشور بالا برد . وی ادامه داد : این روزها که بیکاری گریبان جوانان را گرفته نباید منتظر نشست تا شاید کار‌های دولتی فراهم شود بلکه خود جوانان باید دست به کار شوند و با برنامه‌ریزی مناسب و بر اساس توانمندی‌های خود به عرصه‌های کارآفرینی وارد شوند تا ضمن موفقیت در مسیر خودکفایی شخصی سبب کاهش روند مهاجرت هم باشند . وی به جوانانی که قصد دارند در این راه قدم بردارند توصیه می‌کند که در درجه اول باید در این زمینه تحقیق و به مزرعه‌های فعال در استان خود مراجعه کنند و از نزدیک با نحوه کار آشنا شوند، از همه مهم‌تر شناخت بازار و بازاریابی را در برنامه خود قرار دهند . با توجه به شرایط اقتصادی کشور ، امروز بیش از هر دوره دیگر به کار و کارآفرینی نیاز است و مسئولان با حمایت‌های آموزشی ، حمایت‌های مالی در قالب وام‌هایی با سود کم یا تضمین خرید محصولات و پیدا کردن بازار فروش می‌توانند به کارآفرینان کمک شایانی کنند و در راه اقتصاد مقاومتی گام‌های مؤثری بردارند ، چرا که وقتی تولیدات بالا می‌رود بنیه اقتصادی و سطح اشتغال بالا می‌رود و این یعنی چرخ اقتصاد با دستان جوانان ایرانی به گردش درمی‌آید .

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما در مورد این پرتال چیست؟

 

تعداد جوابها : 6113

عالی : 94%
خوب : 0%
متوسط : 1%
ضعیف : 5%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 352
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 352

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 6970074
Visitors بازديد هاي امروز: 278
Visitors بازديد هاي ديروز: 3410
Copyright (c) 1403/01/10 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا