ورود |عضويت شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
شرح خبر
1399/04/08

روز مزرعه کلزا


برگزاری روز مزرعه و انتقال یافته های تحقیقاتی  " توسعه کشت دانه روغنی کلزا "

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان، رئیس اداره ترویج و آموزش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان اظهار کردند: با برنامه ریزی اداره ترویج و آموزش شهرستان و به همت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان و مرکز جهاد کشاورزی براآن شمالی روز مزرعه و انتقال یافته های تحقیقاتی با عنوان " توسعه کشت دانه روغنی کلزا " به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی و ارتقاء دانش علمی و عملی کشاورزان در مدیریت صحیح و اصولی مزارع کلزا با حضور محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، کارشناس مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان، مسئولین ادارات بهبود تولیدات گیاهی، ترویج و آموزش و کارشناس امور زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ، تعدادی از کارشناسان مسئول پهنه ها و 19 نفر از مددکاران و کشاورزان پیشرو منطقه در روز سه شنبه مورخ 03/04/99 در روستای جور– منطقه براآن شمالی و با رعایت نکات و تدابیر ایمنی و بهداشتی برگزار گردید.

 در ابتدای برنامه خانم مهندس رفیعی، مسئول اداره ترویج و آموزش شهرستان، ضمن تشکر از حضور مدعوین ، از اهمیت و تاثیرگذاری برنامه های روز مزرعه در مدیریت عرصه های تولیدی و ترویج و انتقال دستاوردهای تحقیقاتی و همچنین از اهمیت توسعه زراعت کلزا و حمایتهای دولتی از دانه روغنی کلزا سخنانی ایراد نمودند. سپس خانم مهندس صفاری، کارشناس رابط کلزای شهرستان، گزارش اجمالی از سطح زیر کشت کلزای شهرستان و اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت اصولی مزارع کلزا توضیحاتی به حاضرین ارائه دادند. در ادامه آقای مهندس برجیان، کشاورز مزرعه نمایشی مزبور، ضمن اشاره به اصول صحیح کشت کلزا، رعایت تناوب زراعی و افزایش عملکرد سایر محصولات زراعی پس از کشت کلزا و بهبود ساختمان خاک، در خصوص توجیه اقتصادی کشت کلزا اعلام نمودند که کشت کلزا در مقایسه با کشت گندم ( عملکرد 7 تن درهکتار) علاوه بر مزایای فوق، هزینه های آن 20درصد کمتر بوده و با عنایت به قیمت و خرید تضمینی کلزا، کشت کلزا مقرون به صرفه تر می باشد.

سپس آقای دکتر شیر اسماعیلی، محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، به معرفی ارقام جدید مناسب مناطق مختلف در استان و روش‌های افزایش عملکرد دانه در کلزا و استفاده از کودهای سولفوره پرداختند. در ادامه آقای مهندس قریشی، کارشناس امور زیربنایی شهرستان در زمینه مصرف بهینه آب و مدیریت آبیاری در مزرعه کلزا و همچنین حمایت های دولت در زمینه تجمیع اراضی و سیستمهای تحت فشار آموزش های لازم را ارائه نمودند.

در پایان مدعوین ضمن بازدید از مزرعه کلزا در این مرکز در خصوص مسائل و مشکلات موجود و راهکارهای حل آنها تبادل نظر نمودند و به سؤالات مطروحه پاسخ های لازم توسط اساتید کارگاه داده شد.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
 
  نظرسنجي
نظر شما در مورد این پرتال چیست؟

 

تعداد جوابها : 6387

عالی : 90%
خوب : 0%
متوسط : 1%
ضعیف : 9%

  ارسال  
  كاربران بر خط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 245
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 245

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 7034421
Visitors بازديد هاي امروز: 1113
Visitors بازديد هاي ديروز: 5353
Copyright (c) 1403/02/01 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا